» » » Inauguracja PlisLigi 2014/2015… AZS Częstochowa – ZAKSA Kędzierzyn-Koźle

Inauguracja PlisLigi 2014/2015… AZS Częstochowa – ZAKSA Kędzierzyn-Koźle

Utworzono w Analizy | 8

No i ruszamy… w piątek zagraliśmy pierwszy oficjalny mecz w tym sezonie. Zainaugurowaliśmy sezon wyjazdem do Częstochowy i zwyciężyliśmy z gospodarzami – AZS Częstochowa!
Wynik? Wygraliśmy 3-0 🙂 Poniżej krótka analiza statystyk, a następnie wideo z kilku akcji, wraz z kodem i opisem. Na samym końcu wyzwanie dla Was. Jeśli jesteście ciekawi – zapraszam:

ZAKSA Kędzierzyn-Koźle vs AZS Częstochowa
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle vs AZS Częstochowa

Czym wygraliśmy? Myślę, że każdym elementem po trochu.

Na zagrywce zrobiliśmy 5 asów, robiąc tylko 10 błędów (dobry bilans). Częstochowa zdobyła 3 punkty zagrywką, ale robiąc 16 błędów.

Przyjęcie tylko odrobinę lepsze od naszych rywali. Pozytywne przyjęcie u nas to 57% przyjęć, do 52% w drużynie AZS.

W ataku znowu bardzo równo z rywalami. Tak samo jak nasi przeciwnicy 49% ze wszystkich ataków zakończyło się punktami atakującej drużyny. Główna różnica polega na błędach i zablokowanych atakach. My zrobiliśmy ich kolejno 3 i 4, podczas gdy Częstochowa 5 i 8.

Blok, czyli element już wspomniany to różnica na naszą korzyść. Zablokowaliśmy 8 ataków, podczas gdy przeciwnicy tylko 4.

Błędy przeciwnika – popełniliśmy 17 błędów, podczas gdy AZS 28. W związku z tym dostaliśmy 11 punktów więcej niż sami oddaliśmy.

 

Poniżej kilka akcji z meczu. Pierwszą z nich przedstawię za pomocą kodu, którego użyłem do ich zapisania:

Akcja nr 1:

 *05SM-13B  – zawodnik mojej drużyny (*) z numerem 5 zagrywa (S) floata (M) z 1 strefy do 3B (3 strefa, dolny lewy róg strefy, patrząc od strony zagrywki);

a17RM+13B – zawodnik drużyny przeciwnej (a) z numerem 17 przyjmuje (R) floata (M). Przyjęcie dobre (+);

a03E+KMF2C – zawodnik z numerem 3 wystawia (E) piłkę na lewe skrzydło (F) ze strefy 2C (strefa 2, prawy dolny narożnik). KM – oznacza, że jest to przyjęcie przesunięte do 2 strefy oraz, że środkowy biegnie w kierunku rozgrywającego a nie, na środku siatki. + oznacza rodzaj przyjęcia;

 a03EH/– wszystko to już wypisałem powyżej. / oznacza, że było to na tyle niedokładne rozegranie, że nie można było zaatakować piłki.

*03BH!2 – zawodnik z numerem 3 skoczył do bloku B, piłka odbiła się od niego i wróciła na stronę drużyny ofensywnej (!). Blok odbył się w 2 strefie.

a17DH+ – zawodnik drużyny przeciwnej (a), z numerem 17 asekuruje piłkę (D+)

a03EH#KKB3B K1B – zawodnik drużyny przeciwnej (a) z numerem 3, wystawia (E) piłkę. # oznacza perfekcyjnie dograną piłkę. Jest to wystawa w kontrataku (KK), do tyłu (B) ze strefy 3B. K1 – środkowy idzie do ataku tzw. Bazę 1, czyli w blisko rozgrywającego. B – piłka zagrana do tyłu (powtórzenie tego co było wcześniej);

a08AT- X621 HO  – zawodnik drużyny przeciwnej (a) z numerem 8 atakuje (A) szybką piłkę (T). Ocena ataku () czyli strona broniąca wyprowadza atak. Atak typu X6. czyli z prawego skrzydła, z 1 linii w kierunku 1 (prosta). H– twardy atak. 0 – wystawiona z centrum boiska;

*01DT# – zawodnik z numerem 1 broni piłkę (D) szybką (T). Był to atak mocny (#);

*05EH!KKB7B KEB – zawodnik z numerem 5 wystawia piłkę. ! oznacza wystawę gdzie dogranie /obrona była neutralna(jest to zgodne z oceną przyjęcia). KK – kontra, B – rozegranie do tyłu ze strefy 7B. KE – środkowy nie ma możliwości zaatakowania.

*03AT#X624 H2 – zawodnik z numerem 3 atakuje punktowo (#). Typ ataku (X6) w kierunku 4 (środek boiska).  H– mocny atak, 2 – rozegranie to tzw. przerzut, czyli piłka leciała dłużej niż z centrum boiska.

 a06DT=  – zawodnik drużyny przeciwnej (a) z numerem 6 broni (D) piłkę szybką (T), jednak nie daje to rezultatu (=).

 Poniżej umieszczam kody do kolejnych akcji. Zachęcam Was do tego, żebyście spróbowali opisać kod tak, jak ja to zrobiłem powyżej.

Życzę Wam spokojnej niedzieli, a ja tymczasem przygotowuję się do treningu, bo już za 2 godziny zaczynamy kolejny tydzień 🙂

8 Odpowiedzi

  1. ania1407
    | Odpowiedz

    nie wszystkie symbole są dla mnie jasne, ale co nieco postarałam się odkodować

    na razie tylko akcja nr 2

    a06SM-96 zawodnik przeciwnej drużyny z numerem zagrywa floata do strefy 6 (prawy górny róg)
    *01RM# nr 1 przyjmuje floata, jest to przyjęcie perfekcyjne
    *02EQ#K2C3B nr 2 wystawia krótką (?) z 3B (perfekcyjne dogranie) środkowemu w strefie 2C
    *09AQ-X236 H nr 9 wykonuje atak z krótkiej (-) po którym przeciwnik wyprowadza atak; X2 to typ ataku, ale nie jestem w stanie tego dokładniej określić…
    a17DQ# nr 17 broni atak z krótkiej
    a03EH!KKB2D nr 3 wystawia piłkę po neutralnej obronie; KK kontratak, B do tyłu, z prawego górnego rogu strefy 2
    a07AT-X624 H3 nr 3 atakuje z prawego skrzydła szybką piłkę w środek boiska, z której wyprowadzamy atak, H3 nie wiem… mocny atak?
    *01DT#26 nr 1 broni piłkę szybką po mocnym ataku ze strefy 2 do strefy
    *02EHKKB8A nr 2 wystawia piłkę po niedokładnym przyjęciu; KK kontra, B tył, ze strefy 8A?
    *03AH/V621 H1 tu nie wiele potrafię napisać.. nr 3 atakuje mocno po niedokładnej wystawie
    a15BH# nr 1 blokuje atak
    *$$&H nikt nie podbija piłki, przegrywamy akcję

    mam problem z tymi H1, H3 i z symbolem pojawiającym się w środkowej kolumnie po atakach (zamiast strzałki)

    • Kamil.Soloducha
      | Odpowiedz

      Brawo, byłaś bardzo blisko 🙂 Kilka uwag:
      *02EQ#K2C3B nr 2 wystawia krótką (?) z 3B (perfekcyjne dogranie) środkowemu w strefie 2C

      K2 – krótka z tyłu
      C – center, czyli tak jak napisałaś, gra do środkowego
      3B – rozgrywający stoi w strefie 3B, czyli po środku siatki.

      i dalej, tego jeszcze nie było ale X2 to krótka z tyłu

      a07AT-X624 H3 nr 3 atakuje z prawego skrzydła szybką piłkę w środek boiska, z której wyprowadzamy atak, H3 nie wiem… mocny atak?
      Atakuje nr 7 (pewnie przypadkowy błąd 🙂 ) H- mocny atak (brawo), 3 oznacza, że był to tzw. krótki róg, czyli rozgrywający stał bliżej atakującego niż na środku siatki.

      *02EHKKB8A nr 2 wystawia piłkę po niedokładnym przyjęciu; KK kontra, B tył, ze strefy 8A?
      dokładnie tak, tylko zamiast po niedokładnym przyjęciu, po niedokładnej obronie 🙂

      03AH/V621 H1 tu nie wiele potrafię napisać.. nr 3 atakuje mocno po niedokładnej wystawie
      nr 3 atakuje mocno, / oznacza atak zablokowany. V6 – piłka wysoka, z 1 linii w strefie 2. Zawsze V oznacza piłkę wysoką, a X – szybką. dalej 1 oznacza kierunek ataku – po prostej. H – mocny atak, 1 – wystawiony ze środka szerokości siatki, ale z okolicy linii 3 metra.

      Na H1, H2 itd. przyjdzie jeszcze czas.
      Co do tego symbolu, o którym piszesz, to nie znaczy on nic 😉 Zawsze przed nim jest strefa z której jest atak, a po nim kierunek ataku (na rozróżnienie kierunków też przyjdzie czas bo jest to opowieść na inną bajkę).

      Dzięki za podjęcie wyzwania i gratuluję! Szybko się uczysz 🙂

  2. Krzysiek
    | Odpowiedz

    Panie Kamilu, czy Pan te wszystkie kody zapisuje na bieżąco patrząc się na akcje i jednocześnie stukając w klawiaturę? Jeżeli tak to, czy potrzeba do tego dużej wprawy? Jak wyglądały początki? Trudno było nadążyć za akcją? Co jeżeli nie zdążyłoby się poprawnie opisać akcji za pomocą kodu, a tu już trwa kolejna?

    • Kamil.Soloducha
      | Odpowiedz

      Większość kodów zapisuje się na żywo ale część z nich jest dodawana automatycznie więc jeśli nie zapiszemy jakiejś literki to doda się domyślna. Po meczu zawsze raz jeszcze oglądamy mecz i wtedy poprawiamy błędy oraz dodajemy kilka innych szczegółów. Odnośnie drugiego pytania – trzeba dość szybko pisać i przetwarzać informacje z tego co się widzi. Pamiętam, że jak zaczynałem to mecz potrafiłem robić 5godzin, kilka razy powtarzając te same akcji, a po pierwszym obejrzeniu zdążyłem zapisać zagrywkę-przyjęcie i może jeszcze jeden atak.

      • Krzysiek
        | Odpowiedz

        Osobiście bardzo lubię analizować różne rzeczy. Obowiązkowo po meczach pierwsze co robię, to przeglądam statystyki. 🙂 Ale… ja to sobie wszystko muszę na spokojnie zawsze przemyśleć. Nawet jak coś sobie w myślach mnożę lub dodaję, to operację powtarzam po kilka razy, żeby mieć pewność, że dobrze policzyłem. Chyba nie dałbym rady za dużo zapisać tym kodem na żywo, nawet z pomocą programu. Bo znając swoje możliwości, to samego kody nauczyłbym się dosyć szybko, ale z tym szybkim jego pisaniem byłby problem.

        Przesyłam słowa uznania i dziękuję za bardzo interesującego bloga. 🙂

  3. ania1407
    | Odpowiedz

    Dziękuję za poprawki i tłumaczenia! 🙂

    Podejście nr 2, akcja druga.

    *07SQ!95D nr 7 zagrywa z wyskoku do strefy (prawy górny róg) h1 po prostej?

    a15RQ! nr 15 przyjmuje zagrywkę z wyskoku

    a03ET!KCB9B nr 3 wystawia szybką piłkę do tyłu po neutralnym przyjęciu ze strefy 9B; KC… że środkowy szedł do ataku?

    a06ATX625 H3O nr 6 atakuje szybką piłkę z prawego skrzydła, mocno, ze strefy drugiej w kierunku ‚5’, trójka może oznaczać skos, ale tego nie jestem pewna…

    Akcja trzecia:

    *09SM-76D N nr 9 zagrywa floatem do strefy 6D, piłka po siatce

    a17RM# nr 17 przyjmuje floata perfekcyjnie

    a03ET#K1B3B nr 3 wystawia szybką piłkę (perfekcyjne dogranie) w tył ze strefy 3B; K1 – środkowy idzie do ataku blisko rozgrywającego;

    a07AT=X621 H0I nr 7 atakuje szybką piłkę z prawego skrzydła, z drugiej strefy po prostej, wystawa ze środka boiska, i nie wiem czy I oznacza atak po antence?

    I mam jeszcze pytanie odnośnie kodu kończącego akcję, można go jakoś opisać czy to po prostu stały kod na koniec? Zauważyłam że czasem na końcu pojawia się = a czasem #, na czym polega różnica?

    • Kamil.Soloducha
      | Odpowiedz

      a15RQ! – ! oznacza przyjęcie w okolicach 2.5 – 4 metrów.
      KC – było to przyjęcie przesunięte do 2 strefy, a środkowy biegł do ataku na środku szerokości siatki.
      a06AT=X625H3O – = oznacza błąd, kierunek 5 oznacza długą przekątną. H3O – H mocny atak, 3 wystawa na krotkim dystansie, O – aut 🙂

      akcja nr 3
      *09SM-76D N – ta 7 oznacza strefę z której zawodnik zaczynał. 7 jest pomiędzy 5 a 6. Jak się pojawi 9 to znaczy, że pomiędzy 1 a 6

      co do ostatniego kodu – I oznacza atak w siatkę lub atak w antenkę.

      Na końcu pojawia się # lub =. Różnica polega na tym, że # oznacza zdobyty punkt, a = błąd, czyli przegraną akcję. Jest to dodawane przez program 🙂

      Świetna robota!! Niesamowite postępy.

  4. Kamil.Soloducha
    | Odpowiedz

    Krzyśku, prawda jest taka, że ja zapisuję kod, a program sam wszystko mnoży, dzieli i dodaje 🙂 Oczywiście mamy w głowie kilka schematów i je sobie zliczamy ale zawsze może się zdarzyć że zapomnimy, pominiemy itd.
    Szybkie pisanie przychodzi z czasem. Im więcej zapiszemy na żywo tym mniej będzie poprawek po meczu.

Zostaw Komentarz